Klachten delen
Veel klachten verdwijnen in de prullenbak is wat veel mensen denken. Echter dit hoeft niet het geval te zijn. Een manier om ervoor te zorgen dat je klacht niet in de prullenbak verdwijnt is door deze te delen. Er zijn verschillende manieren te bedenken hoe je een klacht kan delen. Zo kun je een review in een bedrijvengids, telefoongids of klant beoordelings portalen als Kiyoh of Trustpilot plaatsen. echter is de meest gebruikte manier op online forums. Omdat er zo veel klachten zijn vindt je online talloze forums gevuld met klachten. Er zijn ook zogenaamde meta klachten verzamelaars zoals Belazerdophetnet.nl waar alle klachten van de verschillende portalen handig worden verzameld.
Waarom een forum?
Waarom zou je een klacht delen op een forum? Om antwoord te krijgen is de beste manier om eens een kijkje te nemen op de juiste forums hiervoor, en ook wat het gevolg van de forum post is geweest. Zo zul je zien dat de klachten welke op een forum staan sneller zullen worden opgepakt door bedrijven om iets mee te doen dan klachten welke enkel naar het bedrijf door zijn gestuurd en waar verder niks mee is gedaan. Tevens kunnen andere consumenten via het forum op je klacht reageren. Hierbij kan het zijn dat deze oplossingen bieden of dat zij hetzelfde probleem hebben gehad en hierover willen praten.
Bekend forum
Er zijn enorm veel verschillende forums waarop klachten kunnen worden gedeeld, elk met zijn eigen doelgroep. Dit is dus ook iets om rekening mee te houden wanneer je een klacht op een forum neerzet. Zo ben je op het gebied van elektronica beter af bij tweakers.net. Als je wilt dat vrouwen je klacht bekijken kan je hem posten op viva.nl. Een van de bekendere forums van Nederland is het FOK forum. Hierop worden allerlei verschillende onderwerpen besproken maar je kan er met je klacht ook zeker terecht.
Artikelen
Social media
Je kan je klacht opsturen naar het betreffende bedrijf, alleen wordt hier niet altijd wat mee gedaan. Een mogelijke oplossing om ervoor te zorgen dat jouw klachten wel door bedrijven worden gezien is door je klacht te delen op social media. Social media wordt tegenwoordig door vrijwel iedereen gebruikt en het is lastig om langs heen te leven.
Deel je klacht!
Wanneer je een slechte ervaring hebt met een bedrijf is het als eerst van belang dat je een klacht indiend om ook aan het bedrijf duidelijk te maken dat er een probleem is. Wanneer je dit niet doet weet het bedrijf namelijk van niks en kunnen zij ook niks doen op jouw probleem op te lossen. Echter wanneer je je klacht al hebt gemeld bij het b
Klacht op reviewsite
Een manier om ervoor te zorgen dat je klacht wordt gehoord door de bedrijven is door je klacht te plaatsen op een review- of beoordelingssite. Deze sites worden in principe gebruikt voor een hele partij positieve reacties waar de bedrijven allemaal natuurlijk heel erg blij mee zijn. Echter wanneer er een klacht online komt op zo een site word
- Uw tip?